Spis treści
W tym artykule przedstawimy 5 pomysłów na biznes, do których będziesz potrzebować od 3500 PLN do 20 000 PLN na start, i miejmy nadzieję, że zmotywujemy Cię i zainspirujemy. Życzymy miłej lektury!
1. Tworzenie treści online
Tytułowy influencer lub twórca treści (Content Creator) jest jednym z zupełnie nowych, ale wydaje się, że jest jednym z najpopularniejszych i najbardziej poszukiwanych. Chociaż w mediach internetowych jest już wielu twórców, zawsze jest miejsce dla nowych ludzi. Każdy może zostać twórcą treści, wystarczy znaleźć swoją niszę. Nisza reprezentuje grupę, na przykład kulturę ludzi, którzy podzielają Twoje zainteresowania i hobby. Na przykład - ogrodnicy pasjonujący się orchideami to nisza, kucharze specjalizujący się w żywności pochodzenia roślinnego to nisza, inżynierowie pracujący tylko z drukowaniem 3d to kolejna, i tak dalej. Posiadanie niszy oznacza bycie bardzo konkretnym w podejściu do tematów, więc jeśli masz pasję, jeśli masz dużą wiedzę na dany temat, możesz odnieść sukces jako twórca treści na wybranych platformach. Mogą to być: YouTube, Instagram, Pinterest, Tik Tok, Facebook - to naprawdę zależy, gdzie Twoi odbiorcy (czyli płeć i grupa wiekowa) spędzają najwięcej czasu. Rekwizyty, których będziesz potrzebować, są dość ograniczone - do YouTube będziesz potrzebować sprzętu, takiego jak kamera i mikrofon. W przypadku pozostałych kanałów wystarczy mieć dobry telefon, którym można robić zdjęcia. Inne narzędzia, forediting, badanie słów kluczowych itp. Można znaleźć bezpłatnie w Internecie. Największą inwestycją w tworzenie treści online jest Twój czas i poświęcenie. Nie daj się zdemotywować, jeśli nic się nie dzieje po 2-3, a nawet 6 miesiącach, te rzeczy wymagają czasu, musisz być bardzo wytrwały, musisz dać swoim odbiorcom czas na znalezienie twojego pomysłu.
2. Zostań konsultantem
Dugi pomysł wymaga bardzo dobrze rozwiniętych umiejętności lub kompetencji. Nie wymaga wyższego wykształcenia (uniwersytetu), ale wymaga doświadczenia. Możesz być konsultantem we wszystkim - zrównoważonym rozwoju, organizacji, HR, strategii, edukacji finansowej i tak dalej. Stwórz osobistą stronę internetową, na której opiszesz siebie i co możesz zaoferować. Istnieją również różne platformy dla freelancerów (takie jak Upwork, Freelancer, Fiverr), na których możesz stworzyć darmowy profil i zacząć sprzedawać swoje usługi. Konkurencja na tych platformach jest większa, ponieważ możesz znaleźć konsultanta lub ekspertów z całego świata, ale każdy ma swój własny zestaw unikalnych umiejętności, podobnie jak Ty! Być może posiadane doświadczenia lub języka, którymi się posługujesz, zapewnią Ci przewagę konkurencyjną.
3. Marketing
Jeśli masz doświadczenie w marketingu, możesz założyć agencję marketingową, w której pomagasz różnym małym firmom (lokalnemu biznesowi) wejść do internetowego świata, pomagać im w mediach społecznościowych i reklamie. Drugim pomysłem związanym z marketingiem jest rozpoczęcie marketingu afiliacyjnego. Obejmuje wiele pisania i udostępniania, czy to za pośrednictwem postów na blogu, czy mediów społecznościowych, takich jak YouTube lub Facebook, z powiązanymi linkami do wspomnianych produktów. Kiedy ktoś kliknie na Twój link i kupi prezentowany przez Ciebie produkt, otrzymasz udział w sprzedaży lub nagrodę. Affiliatemarketing nie jest biznesem umożliwiającym szybkie wzbogacenie się, ale dla pobocznych kłopotów jest idealnym rozwiązaniem. Tutaj możesz ponownie wykorzystać swoją wiedzę lub zainteresowania oraz porozmawiać o produktach i usługach, z których korzystasz i które lubisz.
Możesz skontaktować się bezpośrednio z firmą, aby sprawdzić, czy jest ona zainteresowana rozpoczęciem współpracy, jednak wiele firm ma już programy partnerskie dostępne na swoich stronach internetowych, więc wszystko, co musisz zrobić, to wykonać wymienione czynności, aby uzyskać spersonalizowany link partnerski.
4. Otwórz sklep internetowy
Branża e-commerce jest jedną z nielicznych, które faktycznie rozkwitły podczas pandemii i wielu uważa, że popularność zakupów online będzie rosła w kolejnych latach. Otwarcie sklepu internetowego wymaga pewnego kapitału, ale możesz zainwestować dostępne pieniądze w pierwszy ekwipunek, a następnie wykorzystać zarobione pieniądze na uzupełnienie zapasów. Oczywiście potrzebna będzie również strona internetowa - ale do tego potrzebujesz wyspecjalizowanych platform, takich jak Shopify lub Wtyczka WooCommerce w Wordpress, która pomoże Ci rozpocząć. W Internecie można znaleźć wiele bezpłatnych samouczków, jak założyć e-sklep, ale można też kupić kurs, którego ceny zaczynają się od 5 $. Z ryzykiem powtórzenia się na rynku internetowym twojego produktu bądź serwisu - będziesz potrzebować niszy również dla e-sklepu, ale w tym przypadku nisza może być szersza, np. E-sklep z okularami przeciwsłonecznymi, e-sklep z elektroniką, e-sklep z częściami samochodowymi i tak dalej. Zanim podejmiesz decyzję, dokładnie zbadaj możliwe luki i zapotrzebowanie w swoim kraju.
5. Rozpocznij podcast
W ciągu ostatnich kilku lat byliśmy świadkami eksplozji popularności podcastów, podcasty dla wielu ludzi zastąpiły radio. Coś, czego słuchasz w drodze. Mogą być edukacyjne lub zabawne. Aby zostać podcasterem, nie potrzebujesz żadnego doświadczenia ani sprzętu. Jest to biznes poboczny, który możesz rozpocząć jutro. Niektórzy podcasterzy zapraszają gości i rozmawiają na różne tematy, inni po prostu omawiają własne opinie lub doświadczenia na wybrany temat. Dzięki podcastowi ponownie będziesz musiał znaleźć swoją niszę. Jeśli chodzi o sprzęt, potrzebujesz tylko dobrego mikrofonu, gdy zaczniesz zarabiać na podcastach (z reklamy lub sponsoringu), możesz zainwestować w bardziej profesjonalny zestaw do podcastów.
Lista mogłaby być długa. W erze cyfrowej granice są nieograniczone, zwłaszcza że ludzie są coraz bardziej zaabsorbowani robieniem rzeczy online, takich jak nauka, zakupy lub doradztwo, które wcześniej były wykonywane wyłącznie w trybie fizycznym, twarzą w twarz.
Mamy nadzieję, że zainspirowaliśmy Cię i wkrótce rozważysz otwarcie własnego biznesu internetowego.
Emil wykorzystuje swoją wiedzę, aby zmienić coś w sektorze finansowym. Studiował na University of Southern Denmark (SDU) i od 2013 roku jest dyrektorem generalnym Intelligent Banker, gdzie pomógł ponad 500.000 użytkownikom z całego świata w zaspokojeniu ich potrzeb finansowych.